INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA

Selectie rapida

Colecția „Lumea copiilor povestită adulților”

Miercuri, 15 Octombrie 2014 14:51 Scris de  IRPI Admin
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Colecția „LUMEA COPIILOR POVESTITĂ ADULŢILOR” cuprinde o serie de cărţi despre etapele copilăriei şi adolescenţei în care noi, autoarele, dezvăluim din experienţa noastră de părinţi, psihoterapeuţi, consilieri şcolari, profesori, psihologi clinicieni. Pentru că eşti aici, te invit să privim împreună către lumea copiilor care, aidoma unui caleidoscop, ne dezvăluie frumuseţea şi unicitatea fiecărui copil sau a fiecărei clipe (etape) a copilăriei şi adolescenţei.

O nouă poveste de viaţă care începe cu visul unui cuplu de a împlini, de a dărui şi de a duce mai departe misiunea şi sensul vieţii. La început a fost un vis şi iată că miracolul vieţii prinde contur, visul devine realitate şi o nouă pagină de istorie personală începe să fie scrisă.
 Este povestea copilului tău, cu identitatea lui, cu dreptul lui la viaţă, la fericire şi la a fiinţa în felul lui în lumea aceasta...

Este Copilul Tău în orice rol te afli în preajma lui. Ce pagină ai ales să scrii în povestea lui şi cum primeşte el acest lucru? Ce rol ai ales să fii în povestea vieţii lui? Mama, Tata, Educatoarea, Învăţătoarea, Diriginta, Mesagerul unei ştiinţe, Zâna bună, Zmeul, Împăratul, Împărăteasa, Fratele protector, Călauză pe drumul vieţii? Vocea raţiunii, Vocea iubirii, Vocea protecţiei şi a siguranţei, Vocea curajului sau a fricii, Vocea resurselor sau a neputinţei, Vocea reuşitei sau a vinovăţiei, Vocea autonomiei sau ruşinii, Vocea clarităţii si identităţii sau confuziei şi necunoaşterii?

Ce doreşti să spună despre tine după ce vei fi trecut prin viața lui?
 Ştiu că-ţi pasă şi intuiesc răspunsurile tale la aceste întrebări. Am ca argument chiar faptul că ţii această carte în mână! Copilul tău este norocos să te aibă în preajmă şi te felicit pentru dorinţa ta de A FI în viaţa lui o prezenţă pozitivă!

Citeşte "Lumea copiilor povestită adulţilor" şi alătură-te nouă împărtăşindu-ne din experienţele tale spre a deveni pilde şi a scrie împreună seria următoare: „ ADULŢII SCRIU LA FRUMOASA POVESTE DE VIAŢĂ A COPIILOR LUMII!”

Dr. Psih. Mara Adriana Priceputu

 

Prescolarul

1-prescolarul

Cuprins

I.CREŞTEREA ŞI DEZVOLTAREA COPILULUI DE LA 3 LA 6 ANI
I.1. Caracterizare generală a perioadei preşcolare
I.2. Dezvoltarea psihică- conturarea însușirilor de personalitate
I.3. Preocuparea adulților pentru satisfacerea nevoilor copilului
II. CADRUL EDUCATIV AL PREȘCOLARULUI
II.1. Climatul sociofamilial şi influenţa sa asupra dezvoltării copilului
II.2. Grădiniţa-un pas către comunitate
II.3. Familia și grădinița
II.4. Cum contribuie adulții la dezvoltarea optimă a copilului?
II.5. Adultul-cauză și soluție pentru răsfățul copilului

III. JOCUL–CONTEXT DE ÎNVĂȚARE ȘI DE AFIRMARE A APTITUDINILOR ȘI A INTERESELOR COPILULUI
III.1. Cum învață copiii?
III.2. Definiţii şi caracteristici ale jocului
III.3. Jocul copilului preşcolar
III.4. Mediul de joc și de învățare la preșcolar
III.5. Aspecte privind recunoașterea unor dificultăți de învățare
III.6. A ajuta copiii să se joace - Rolul adultului

IV. PARTICIPAREA ADULȚILOR LA PROCESUL CREȘTERII ȘI DEZVOLTĂRII COPIILOR
IV.1. Autocunoașterea
IV.2. Dezvoltarea competențelor emoționale
IV.3. Inițiativă versus vinovăție
IV.4. Voință și autocontrol la preșcolari
IV.5. Dezvoltarea abilităților sociale
IV.5.1. Abilităţi interpersonale
IV.5.2. Abilităţi sociale intrapersonale
IV.6. Abordarea comportamentelor inadecvate
IV.7. Minciuna la preșcolari

V. BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ

 

Scolarul

2-scolarul

Cuprins

I. DEZVOLTAREA COPILULUI LA VÂRSTA ȘCOLARĂ MICĂ
I.1. Debutul școlarității
I.2. Particularitățile dezvoltării biofizice
I.3. Dezvoltarea psihică
I.4. Capacitatea de învățare

II. CADRUL EDUCATIV AL ȘCOLARULUI
II.1. Climatul socio-familial
II.2. Mediul școlar
II.3. Relația școală – familie
II.4. Școlarul vremurilor noastre

III. PARTICIPAREA ADULȚILOR LA PROCESUL CREȘTERII ȘI DEZVOLTĂRII COPIILOR
III.1. Autocunoaștere și dezvoltare personală
III.2. Dezvoltarea abilităților emoționale
III.2.1. Despre emoții
III.2.2. Inteligența emoțională
III.2.3. Competența emoțională
III.2.4. Recunoașterea și acceptarea emoțiilor
III.3. Hărnicie versus inferioritate
III.4. Voință și autocontrol la școlarii mici
III.5. Dezvoltarea creativității la vârsta școlarității
III.6. Dificultățile de învățare la școlarul mic
III.7. Dezvoltarea abilităților sociale
III.8. Abordarea comportamentelor neadecvate
III.9. Minciuna la școlari

IV. BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ

 

Adolescentul

3-adolescentul

Cuprins

I.CARACTERISTICI ALE ETAPEI DE DEZVOLTARE
I.1. Adolescența – perioadă de tranziție critică
I.2. Adolescența – tărâmul unor noi experiențe în procesul de dezvoltare
I.3. Comportamente de risc ridicat
I.4. Adolescența – perioada crizei
I.5. Auto - Advocacy și Marketing personal
I.6. Limitele adolescenței

II. PARTICIPAREA ADULȚILOR LA PROCESUL REALIZĂRII DE SINE A ADOLESCENȚILOR
II.1. Familia și comunitatea-suporturi cheie pentru adolescent
II.2. Autocunoaștere, intercunoaștere și dezvoltare personală
II.3. Identitate versus confuzie de identitate-Diversitatea rolurilor în viața adolescenţilor.
II.4. Abordarea diferenţelor de gen din perspectiva inteligenţei emoţionale
II.5. Voință și autocontrol la adolescenți
II.6. Decizia de carieră
II.7. Sugestii de abordare a stărilor depresive la vârsta adolescenţei

III. BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ

 

 

IRPI Admin

IRPI Admin

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

E-mail Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Login pentru a posta comentarii

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

© Copyright 2012.

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

IRPI este o organizaţie profesională, non-guvernamentală care activează în domeniul psihologiei şi psihoterapiei integrative, acreditată de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie Integrativă.

Site administrat de www.websystem.ro