INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA

Selectie rapida

I.R.P.I.

Categoriile copii

Psihologie clinica (2)

 

Repere privind formarea și practica în psihologie clinică

 

I. Delimitări conceptuale

Psihologia clinică este o ramură distinctă a psihologiei, care deține propriile standarde de cercetare fundamentală și aplicată.

Din punct de vedere conceptual, psihologia clinică este ştiinţa care studiază factorii psihologici implicaţi în starea de sănătate şi de boală. (APA; David, 2006). Structural si functional, avem în vedere două componente fundamentale ale acestei științe:

1.          Investigarea mecanismelor psihologice implicate în promovarea și optimizarea sănătății, pe de o parte, și prevenirea patologiei, pe de altă parte.;

2.         Investigarea mecanismelor psihologice implicate  în patologie.

Cu alte cuvinte, la nivel general, psihologia clinică are în vedere investigarea mecanismelor psihologice implicate în sănătate și boală, iar în mod particular, mecanismele psihologice implicate în sănătatea și patologia psihică.

Există câteva caracteristici specifice psihologiei clinice (David, 2006):

1.         Spre deosbire de neuroștiințe, care nu au că obiect de studiu apartenența culturală a persoanei, psihologia clinică ia în considerare acest aspect în cadrul investigației specifice;

2.         Acoperă toate etapele de vârstă, deținând un instrumentar de metode și tehnici specifice fiecărei categorii (copil, adoelscent, adult, vârstnic). Astfel, în cadrul investigației clinice, se ține cont de factorii și trăsăturile specifice etapei de dezvoltare, stadiul personalității și al intelectului, prevalența anumitor afecțiuni specifice etapei de vârstă.

3.         Ca factori majori care definesc acest domeniu, avem în vedere aspectele de etică și deontologie, psihologia clinică fiind prima ramură aplicată a psihologiei care a implementat proceduri validate științific în cercetare și practică.

4.         Psihologia clinică are un aspect important care privește prevenția tulburărilor psihice și promovarea sănătății, deseori puțin luat în considerare, existând, de altfel, tendința de a confundă domeniul cu patologia.

În România, profesia de psiholog/psiholog clinician este reglementată de Legea 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică. ( poate fi consultată aici: http://www.copsi.ro/legi/legea-nr-213-2004-privind-exercitarea-profesiei-de-psiholog-cu-drept-de-libera-practica-infiintarea-organizarea-si-functionarea-colegiului-psihologilor-din-romania ).

Condițiile de exercitare a profesiei au fost detaliate printr-o serie de reglementări specifice și acte normative elaborate de către Colegiul Psihologilor din România ( www.copsi.ro ).

 

II. Competențele specifice psihologului clinician

 

Psihologul clinician este acea persoană, absolventă de studii superioare în domeniul  psihologiei (sau conexe), care parcurge anumite etape de formare necesare practicii psihologiei clinice, etape care vor fi detaliate în ultima secțiune privind atestarea și formarea profesională.

Conform legii 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, Art. 13 (1) “Pentru exercitarea profesiei, psihologii cu drept de liberă practică pot înființa, la alegere, potrivit legii, cabinete individuale, cabinete asociate, societăți civile profesionale sau își pot desfășura activitatea în temeiul unor contracte de muncă, potrivit legii.”. Psihologul clinician își poate desfășura activitatea profesională atât în sectorul public sau privat, în regim salarial, cât și independent, cu drept de liberă practică.

Luăm în considerare o expunere la nivel general a competențelor psihologului clinician, având în vedere, însă, faptul că aceste competențe diferă ca și complexitate, în funcție de treapta de specializare și formare.

 

· Competențe de diagnostic și evaluare clinică

Psihodiagnosticul tulburărilor psihice care implică în etiopatogeneza mecanismele psihologice;

Evaluarea comportamentală;

Evaluarea stării de sănătate mentală ca precondiție pentru desfășurarea unor activități;

Evaluarea cognitivă și neuropsihologica;

Evaluarea subiectiv-emoțională;

Evaluarea biofiziologică;

Evaluarea personalității;

Evaluarea unor aspecte psihologice implicate în dinamica de cuplu sau familială;

Evaluarea contextuală în care se manifestă anumite probleme psihologice;

Evaluarea gradului de discernământ;

Evaluarea dezvoltării psihologice;

 

Procesul de evaluare implică utilizarea unor instrumente specifice (interviuri, grile de observație, probe,  teste și chestionare) care trebuie să îndeplinească criteriile psihometrice standard reglementate de către Colegiul Psihologilor din România.  (http://www.copsi.ro/metode-si-tehnici-de-evaluare-si-asistenta )

 

· Intervenție psihologică

Consiliere și terapie suportivă;

Consiliere în situații de criză;

Asistența bolnavilor terminali;

Terapii de scurtă durată focalizate pe problemă;

Tehnici de relaxare și sugestie;

Consiliere medicală (creșterea aderenței la tratament);

Educație pentru sănătate;

Intervenții specifice persoanelor cu nevoi speciale.

 

· Cercetare stiintifica in limita competentelor;

· Educatie si trainig (organizare de workshopuri, manifestari profesionale, cursuri, conferințe), în limita competențelor.

 

III. Clarificări terminologice: psihodiagnostic și evaluare clinică

Etimologic, terenul de diagnostic desemnează o activitate de cunoaștere (gr. Diagnostikos - capacitate de a distinge). Psihodiagnosticul clinic desemnează, așadar, cunoașterea factorilor psihologici cu relevanță pentru sănătate și boală (David, 2006).

Instrumentele de psihodiagnostic constau în interviuri clinice, observații, testare psihologică cu ajutorul unor chestionare, grile, inventare, teste specifice dimensiunii investigate. Manualele de diagnostic psihologic și psihiatric utilizate în acest moment la nivel național în practica clinică sunt: Manualul de Diagnostic al Tulburărilor Mentale și de Comportament - DSM IV ( la momentul prezent, DSM V este în curs de traducere, urmând a fi utilizat în scurt timp in practica clinică); Manualul pentru Clasificare Internațională a Bolilor - ICD, Seria de manuale de diagnostic SCID și KID SCID.

Evaluarea psihologică vizează demersul complex, integrativ, de corelare a rezultatelor obținute prin diverse metode, în vederea elaborării tabloului clinic al persoanei. Procesul de evaluare psihologică implică parcurgerea, de către evaluator, a unei serii de etape procesuale, cu un instrumentar specific dimensiunilor evaluate, a cărui abilitate de utilizare se dobândește prin intermediul formării profesioale și al practicii clinice.

 

IV. Formarea și atestarea profesionale în psihologie clinică

Standardele de formare profesională  și atestare în psihologie clinică sunt reglementate de către Colegiul Psihologilor din România, prin intermediul Comisiei de psihologie clinică și psihoterapie  (http://www.copsi.ro/comisia-de-psihologie-clinica/comisia-de-psihologie-clinica ) și a Standardelor de calitate în serviciile psihologice  publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 679 din 17 septembrie 2014 (http://www.copsi.ro/precizari-juridice-comunicate/standardele-de-calitate-in-serviciile-psihologice-scsp-i-monitorul-oficial-al-romaniei-partea-i-nr-679-din-17-septembrie-2014 ) .

In practica psihologiei clinice, există patru trepte de specializare profesională:

· Psiholog clinician practicant sub supervizare (Nivel I);

· Psiholog clinician practicant autonom (Nivel II);

· Psiholog clinician specialist autonom (Nivel III);

· Psiholog clinician principal autonom (Nivel IV);

 

1.         Treapta de psiholog clinician practicant sub supervizare , poate fi obținută de către absolvenții facultăților de psihologie, dar și de către  absolvenții unor domenii conexe, cu condiția parcurgerii unui pachet de discipline universitare de specialitate. Psihologul practicant sub supervizare poate să își exercite profesia cu condiția încheierii și executării contractului de supervizare profesionalムcu un supervizor certificat în specialitatea psihologie clinicăƒ( http://www.copsi.ro/registrul-unic/lista-supervizorilor ), precum și cu condiția avizării anuale a atestatului de liberムpractică, valabil pentru o perioadムde maximum 3 ani, în condițiile legii. ( consultarea competențelor profesionale specifice acestei trepte se poate face urmând link-urile de mai sus).

2.           Treapta de psiholog  clinician practicant autonom

Trecerea la aceasta treaptă implică urmatoarele condiții, în mod cumulativ :

a) Parcurgerea programului de supervizare profesională, pe baza unui contract de supervizare profesională încheiat cu un supervizor certificat în specialitate de către Colegiul Psihologilor din România, înregistrat la Colegiul Psihologilor din România (http://www.copsi.ro/registrul-unic/lista-supervizorilor ) ;

b) Exercitarea profesiei pe o perioada de minim 1 an, în baza unui contract de muncă sau prin una dintre dintre formele independente de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică (cabinet individual, cabinete asociate sau societate civilă profesională de psihologie);

c) Parcurgerea unui program de formare profesională in specialitatea psihologie  clinică, în una dintre urmatoarele forme, fiecare având o durată de 2 ani :

· în cadrul  studiilor universitare de master sau doctorat în specialitate, avizat profesional de către CPR, organizate de către o instituție de învățământ superior acreditată și avizată (http://www.copsi.ro/registrul-unic/registrul-furnizorilor-de-formare-profesionala partea I);

· organizată de către un furnizor de formare profesională avizat profesional de către CPR  (http://www.copsi.ro/registrul-unic/registrul-furnizorilor-de-formare-profesionala - partea a II-a).

d) Obținerea unui număr de minim 20 de credite profesionale pe an în fiecare specialitate (până în anul 2013, inclusiv) și 10 credite profesionale/an în fiecare specialitate (începând cu anul 2014, inclusiv), că urmare a parcurgerii unor programe de formare continuă  în specialitate,  organizate de către furnizorii de formare profesională avizați de către CPR (vezi registrul furnizorilor).

e)         Avizarea anuală a atestatului de liberă practică valabil pentru o perioadă de maxim 5 ani.

Finalizarea formării profesionale complementare necesare pentru Nivelul II, psiholog clinican practicant autonom, se certifică de către furnizorii de formare profesională avizați de către Colegiul Psihologilor din România, prin eliberarea unui certificat sau a unei diplome de absolvire. ( consultarea competențelor profesionale specifice acestei trepte se poate face urmând link-urile din prima parte a secțiunii).

 

1. Treapta de psiholog clinician  specialist

Trecerea la treapta de specialist se poate face în următoarele conditii, în mod cumulativ:

a) După o perioadă de minim 5 ani de la obținerea treptei de psiholog clinician practicant autonom, cu condiția dovedirii practicii în specialitatea psihologie clinică în baza unui contract de muncă sau prin una dintre dintre formele independente de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică (cabinet individual, cabinete asociate sau societate civilă profesională de psihologie);

b) b)          Obținerea unui număr de minim 10 credite profesionale pe an, ca urmare a parcurgerii unor programe de formare continuă  în specialitate,  organizate de către furnizorii de formare profesională avizați de către Colegiul Psihologilor din România sau a participării la manifestări profesionale.  (http://www.copsi.ro/registrul-unic/registrul-furnizorilor-de-formare-profesionala - partea a II-a).

c) Avizarea anuală a atestatului de liberă practică valabil pentru o perioadă de maxim 5 ani.  ( consultarea competentelor profesionale specifice acestei trepte se poate face urmand link-urile din prima parte a sectiunii).

 

2. Treapta de psiholog clinician  principal

Trecerea la treapta de principal se poate face face în următoarele conditii, în mod cumulativ:

a)         După o perioadă de minim 5 ani de la obținerea treptei de psiholog clinician specialist, cu condiția dovedirii practicii în specialitatea psihologie clinică în baza unui contract de muncă sau prin una dintre dintre formele independente de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică (cabinet individual, cabinete asociate sau societate civilă profesională de psihologie);

b)         Obținerea unui număr de minim 10 credite profesionale pe an, ca urmare a parcurgerii unor programe de formare continuă  în specialitate,  organizate de către furnizorii de formare profesională avizați de către Colegiul Psihologilor din România sau a participării la manifestări profesionale. (http://www.copsi.ro/registrul-unic/registrul-furnizorilor-de-formare-profesionala - partea a II-a).

c)         Avizarea anuală a atestatului de liberă practică valabil pentru o perioadă de maxim 5 ani.  ( consultarea competentelor profesionale specifice acestei trepte se poate face urmand link-urile din prima parte a sectiunii).

 

Pentru referințe și informații suplimentare consultați și:

www.copsi.ro

www.irpi.ro

http://www.copsi.ro/legi/legea-nr-213-2004-privind-exercitarea-profesiei-de-psiholog-cu-drept-de-libera-practica-infiintarea-organizarea-si-functionarea-colegiului-psihologilor-din-romania

http://www.copsi.ro/registrul-unic/registrul-furnizorilor-de-formare-profesionala

David, D. (2006). Psihologie clinica si psihoterapie. Fundamente. Editura Polirom, Bucuresti, 2006.

 

 

Impreuna pentru sanatate ! Recomandat

Publicat în Stiri si evenimente
Scris de  IRPI Admin Joi, 11 Iulie 2013 17:36

 

comisia-europeana

Institutul Român de Psihoterapie Integrativă, în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, organizează, în data de 12 iulie 2013, conferința „ÎMPREUNĂ PENTRU SĂNĂTATE!”.

 

Obiectiv:

Ne propunem crearea unui context de informare și de lucru în ce privește practica psihoterapiei integrative in România și Europa.

Actualități despre cadrul legislativ și preocupări ale Uniunii Europene pentru sănătatea mintală.

Dinamica dezvoltării profesiei în România și demersurile Colegiului Psihologilor din România în acest sens.

Totodată vor fi certificați (FRP) psihoterapeuții integrativi cu drept de practică autonom ce împlinesc standardele europene.

Locatia: Sediul Reprezentanței Comisiei Europene în România, str. Vasile Lascăr, Nr.31.

Programul: 12 iulie între orele 15.00 - 20.00

Conferința aceasta este în pachetul de membru și nu are taxă.

Pentru cine?

Conferința dedicată psihoterapeuților integrativi membrii IRPI

http://ec.europa.eu/romania/news/agenda/11072013_conferinta_impreuna_pentru_sanatate_ro.htm

 

 


Teorie Aplicata in Psihoterapie Integrativa - Lotru Recomandat

Publicat în Stiri si evenimente
Scris de  IRPI Admin Sâmbătă, 20 Aprilie 2013 21:43

 

tabara ken 2013

DRAGI COLEGI,

 

Vă invităm să aplicaţi pentru tabara psihoterapeutică organizată de Institutul Român de Psihoterapie Integrativă la Lotru, în perioada 6-9 iunie 2013,

Formatori Ken si Joanna Evans.

Tabara dedicata psihoterapeutilor practicieni

25 Credite COPSI

25 ore formare continua FRP

Anul acesta va propunem un cadru rustic in natura foarte potrivit pentru un moment de intoarcere la sine...

Va asteptam cu drag,

 

Informatii inscriere:

 

  • Trimite intentia de inscriere pe adresa  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ,  

 


wpa-2013

Primary Care, Mental Health and Public Health Integration:

The Catalytic Role of Information & Communication Technology

APRIL 10-13, 2013
Palace of the Parliament, Bucharest, Romania

Dear Colleagues and Friends,

Welcome to the WPA Regional Congress Bucharest 2013 website on, Primary Care, Mental Health & Public Health Integration: The Catalytic Role of Information and Communication Technology (ICT) for Southeast Europe and Eurasia. This innovative scientific event is scheduled to take place at the Palace of Parliament in Bucharest, ROMANIA, on April 10-13, 2013. You are most cordially invited to join us!

This first WPA Congress in ROMANIA, is a joint initiative of the World Psychiatric Association in collaboration with the Romanian Association of Psychiatry and Psychotherapy, the National Society of Family Medicine and the Romanian Public Health and Health Management Association.

The WPA 2013 Bucharest Congress’ goals and objectives, are as follows:

  • identify local, national and regional mental health, primary care & public health challenges and opportunities
  • define the benefits of primary care, mental health & public health integration for individuals’ and populations’ health
  • compare evidence of best practices & lessons learned
  • stimulate educational, research, services, and policy collaborations at national and regional levels and across the life cycle
  • strengthen health systems performance and enhance individuals’ and populations’ health

The Congress will be organized in plenary sessions, symposia, workshops, fora, oral presentations, and posters. The scientific discourse will range from the latest genomics and neurosciences discoveries to health systems’ performance, to non-communicable diseases, ICT, telemedicine, integrated care and more. There will also be a WPA Organizational Forum and a first, WPA Intersectional Forum on 21st Century Medical Education: Psychiatry’s Role.

We cordially invite you to virtually visit our extraordinary scientific program now on our website at www.wpa2013bucharest.org and to join us at this innovative, historic and unprecedented congress.

We look forward to welcoming you all in beautiful Bucharest in bloom in April 2013!

With best wishes,

Prof. Pedro Ruiz, Congress President
Prof. Dinesh Bhugra, Co-chair Scientific Committee
Prof. Eliot Sorel, Co-chair Scientific Committee
Prof. Tarek Okasha, Co-chair Organizing Committee
Prof. Dan Prelipceanu, Co-chair Organizing Committee

International Conference Education and Psychology Challenges - TKS 2013 Recomandat

Publicat în Stiri si evenimente
Scris de  IRPI Admin Duminică, 17 Martie 2013 17:22

tks-2013

The International Conference
EDUCATION AND PSYCHOLOGY CHALLENGES
TEACHERS FOR THE KNOWLEDGE SOCIETY– 2nd EDITION (EPC–TKS 2013)
24–27 OCTOBER 2013, Sinaia – Romania

Dear Colleagues,
 
We are pleased to announce that the International Conference EDUCATION AND PSYCHOLOGY CHALLENGES - TEACHERS FOR THE KNOWLEDGE SOCIETY – 2ND EDITION (EPC-TKS) will be held in Romania - Prahova Valley (Sinaia), October 24 - 27, 2013.
The aim of the conference is to bring together a wide audience of experts, policy makers and practitioners in education and psychology. The suggested topics will allow presentation of thorough research, fruitful debate and opportunities for interaction among professionals with transdisciplinary interests.
Accepted full papers will be published in Procedia Social and Behavioral Sciences by Elsevier, indexed by Science Direct, Scopus, Thomson Reuters (ISI Proceedings).
The Scientific Committee encourages researchers, faculty members, teachers, psychologists and students to submit papers to the Conference. The papers should be written in English, the official language of the event. All the submitted papers will be subject to a blind peer-review process. You can submit your paper, using Procedia SBS template (you can download it from the conference website) at the following e-mail address: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
 
At the end of the Conference the editorsof the supporting journals will select the best proceedings and invite the authors to submit extended papers for publication.
The Conference is organized by Petroleum-Gas University of Ploiesti, the International Society for Applied Psychology (ISAPSY), the Institute for the Development of Educational Assessment (IDEA) and the Ministry of Education, four organizations that will manage the scientific quality of the event.
 
Please consider the following deadlines:
Dates
Event
30 April, 2013
Deadline for submission of papers and poster proposals – EARLY SUBMISSION
31 May, 2013
Deadline for submission of papers and poster proposals – REGULAR SUBMISSION
30 June, 2013
Deadline for submission of papers and poster proposals - LATE SUBMISSION
15 July, 2013
Camera ready for the accepted papers in the Procedia Social and Behavioral Sciences
24-27 October, 2013
Conference
 
For more information please visit the conference site: http://edupsy.ro/
 
 
Chairs EPC-TKS 2013
 
 
 Cristian VASILE, Ph.D.
ISAPSY President
PG University of Ploiesti
Mihaela SINGER, Ph.D.
Educational Sciences Department
PG University of Ploiesti
Emil STAN, Ph.D.
Educational Sciences Department
 
PG University of Ploiesti

Psihologia Femeii Recomandat

Publicat în Stiri si evenimente
Scris de  IRPI Admin Miercuri, 07 Noiembrie 2012 20:04


psihologiafemeii

PSIHOLOGIA FEMEII

Psihoterapeut Dr. Mara Priceputu

EDITURA TREI SI LIBRARIA CARTURESTI

NOIEMBRIE 2012

 

       Activitatea de astazi de la Carturesti este un prilej de a fi impreuna oameni interesati de a cunoaste despre sine si despre ceilalti, despre psihologie si utilitatea ei in societate.

Vom impartasi astazi despre PSIHOLOGIA FEMEII   ca ansamblu de fenomene ce caracterizează si participa la devenirea acesteia.

Totodata vom prezenta aspect privind procesul de formare si dezvoltare a identitatii ce se desfasoara intr-o dinamica continua pe intreg parcursul vietii. Identitatea exprimă imaginea completă despre sine despre modelul de raportare la sine, la ceilati si la lume . La aceasta constructie participa mama si tata. Mama ca model de la care fetita adopta caracteristicile, convingerile, atitutdinile, valorile si comportamentele feminine iar tatal ca model masculin.

Nu putem vorbi despre femeie fara a aduce in prim plan contextul familial, de cuplu, social si profesional.

Toate aceste explorari au scopul de a identifica metode si strategii de interventie de dobandire si redobandire a starii de bine!

Un alt subiect de interes este despre provocarea schimbarilor societatii si implicit cum modelele noastre feminine si masculine sunt adaptate la prezent.

Provocarile si dificultatile deveniri femeii si a existentei sale sunt cum ar fi, Feminitate inhibată, Neîncrederea dintre sexe, Supraevaluarea iubirii toate acestea Sunt pe larg prezentate in cartea Psihologia femeii, de Karen Horney aparuta la Editura Trei colectia Psihologia pentru toti pe care o vom gasi astazi la Carturesti.

Astazi ne propunem sa privim la FIINTAREA IN LUME SI ROLURILE FEMEII si lansam intrebari care isi cauta raspuns:

CE MODEL DE FEMEIE CREZI CA ESTI?

CE MODEL DE FEMEIE VREI SA FII?

CARE SUNT ROLULRILE PE CARE LE AI?

CUM ITI GASESTI SENSUL CA FEMEIE IN LUME?

Doreşti sa devii psihoterapeut?

Scris de  IRPI Admin Luni, 20 August 2012 22:23


Doreşti sa devii psihoterapeut?

Viziunea integrativă, eclectismul tehnic şi integrarea teoretică şi asimilativă sunt tot atâtea motive pentru a alege psihoterapia integrativă. Sunt tot atâtea căi pentru o inţelegere deplină a clientului. Sunt tot atâtea instrumente pentru a răspunde terapeutic unor realităti şi unor nevoi atât de diferite şi atât de personale. Psihoterapia este o artă nu pentru că aşa o vedem noi, ci pentru că îţi cere, să creezi mereu şi mereu situaţii şi momente terapeutice diferite, în acord cu fiecare suflet pe care îl tratezi. Alegerea psihoterapiei integrative descatuşează şi eliberează profesionistul creator din tine. Dezvoltă-ţi competenţele în psihoterapie integrativă de a creea strategii de intervenţie  autentic, adaptat şi conectat la clientul tău.
Valorile noastre: Integritate, Responsabilitate, Profesionalism, Identitate.


Te asteptăm!

Echipa IRPI

www.irpi.ro

Durata formării profesională în psihoterapie integrativă este de 4 ani şi include două etape:

1. Dezvoltarea personală individuală şi de grup. Însuşirea teoriilor, tehnicilor, metodelor şi strategiilor în psihoterapiei integrativă (anul I şi II);

2. Supervizare profesionala (anii III şi IV).

Cui se adresează? Se pot înscrie la formarea în psihoterapie integrativă specialişti din următoarele domenii: psihologie, psihosociologie, sociopsihologie, psihopedagogie specială, asistenţă socială, pedagogie, medicină.

Institutul Român de Psihoterapie Integrativa este acreditat de:

  • Colegiul Psihologilor din România, conf. Legii 213/27.05.2004 – www.copsi.ro
  • Federația Română de Psihoterapie – www.psihoterapie.ro
  • Asociația Europeană de Psihoterapie Integrativă -http://europeanintegrativepsychotherapy.com/
  • Asociația Europeană Interdisciplinară de Terapii pentru Copii şi Adolescenţi -

http://www.eiatcyp.eu/

Echipa formatori:

Mara Priceputu, Dr. Augustin Cambosie, Michael Randolph, Dr. Iustinian Turcu, Coca Dumitru, Viorel Pasca

Echipa psihoterapeuti: Simona Ligia Tutunaru, Daniel Pagu, Corina Rita Marin, Florentina Negrescu.

Despre program:

  • un modul de formare se desfasoara pe trei zile, cu o frecvență de un modul la două luni;  taxa pentru un modul de formare este de 160 euro;
  • procedura de înscriere cuprinde două etape (I. interviu, II.inscriere);
  • Dosarul de înscriere va include următoarele documente: Copie act identitate (B.I./C.I.); Copie certificat naştere; Copie diplomă licenţă/ adeverinţă absolvire facultate;   Curriculum vitae; Copie după acte care atestă participarea la alte formări în psihoterapie, grupuri de dezvoltare personală , etc.

Pentru grupul din Bucureşti află mai multe detalii si înscrie-te la:

formator MARA PRICEPUTU

Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , nr. tel. 0743557400

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

© Copyright 2012.

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

IRPI este o organizaţie profesională, non-guvernamentală care activează în domeniul psihologiei şi psihoterapiei integrative, acreditată de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie Integrativă.

Site administrat de www.websystem.ro