INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA

Selectie rapida

Stiri si evenimente

IRPI la puterea a 7-a Recomandat

Publicat în Stiri si evenimente
Scris de  IRPI Admin Vineri, 27 Noiembrie 2015 13:05

Farewell to Ken Evans


We announce with grief the untimely death of Dr Kenneth Evans, founder of the European Centre for Psychotherapeutic Studies. Ken died suddenly and unexpectedly at his home at La Volee in the early hours of the morning of Wednesday 15th July, 2015. Following the funeral held in the Church of Saint-Matthieu, Ger, Ken’s body was cremated at the Crematorium des Estuaires, Villedieu-les-Poêles, on Monday 20th July 2015.


Service in Burton Joyce, Nottingham

There will be a big church service at St Helens Church , Burton Joyce, Nottingham, UK on Friday 31st July, at 2pm (UK Time), which we hope will provide an opportunity for as many people as possible to pay tribute to Ken, to celebrate his life and achievements and say goodbye. The service will be led by Revd. Lucyann Ashdown, trusted and like-minded friend and colleague of Ken’s.

Directions to Burton Joyce and help with travelling - please see accompanying pdf.

We shall send further information soon about a gathering to enable people to get together after the service.

We would really welcome people to represent the countries in which Ken worked, in Nottingham, to truly show how widely loved and valued he was. Thank you.


Ken Evans Memorial Fund

We are setting up a Ken Evans Memorial Fund.  This will be used for projects, supporting human rights and responsibilities towards each other, towards non human species and our fragile planet.


Ken believed passionately in the importance of Eco ethics and was working towards a European Association for the Development of Relational Interspecies Psychotherapy.


More details will follow soon.


 

Tributes to Ken

Tributes to Ken from the funeral will shortly be available on the Eurcps website at:

http://www.eurocps.eu/


 


Modalități de colaborare interdisciplinară în vederea însoțirii beneficiarului serviciilor medicale în traseul sau către starea de bine

Dr. Psih. Mara Adriana Priceputu

Vă propunem un cadru de comunicare profesională ce va cuprinde prezentarea seturilor de competențe ale psihoterapeutului integrativ și psihologului clinician specifice colaborării cu alți specialiști, evaluării și intervenție în serviciile psihologice în contextul serviciilor de sănătate publică și privată. Putem privi la beneficiarul acestor servicii trecând prin etapele procedurilor de diagnosticare și intervenție atât ca act medical cât și ca proces intrapsihic și relațional. Momentul diagnosticării cu o boală somatică/ cronică declanșează mecanisme ce pot fi gestionate construind punți între diabetologie, hematologie, psihiatrie, nefrologie, ortopedie, neurologie, etc., psihoterapie și psihologie clinică. In acest context, vom prezenta patru categorii de competențe ale psihoterapeutului integrativ și psihologului clinician: integritate, responsabilitate, profesionalism, identitate din perspectiva interdisciplinaritații.

INTEGRITATEA PROFESIONALĂ este constituită dintr-un set de elemente:  proceduri de analiză și decizie în contexte personalizate ce necesită raportarea la cadru, coduri de etică și deontologie, valori umane și profesionale. Primordial este a lucra sub semnul deontologiei, la solicitarea clientului utilizând evaluarea și conceptualizarea în vederea dezvoltării obiectivelor și planurilor de intervenție ce vor constitui obiectul unui contract eficient.  Psihoterapeutul/ psihologul clinician este familiarizat cu activitatea celorlalți specialiști și cu politicile de furnizarea de servicii de sănătate, cu sectorul public şi cel privat, precum şi cu domeniile aferente. Ne propunem integrarea cu onestitate în variatele modalități prin care beneficiarii pot avea acces la servicii de sănătate fizică și psihică de specialitate prin insoțirea spre accesarea resurselor şi facilităţi din domeniul sănătaţii. Beneficiul este acela de utilizare a tuturor resurselor atat fizice cât și psihice în complianța la tratamentele specializate. Așezarea în echipa cu onestitate și investire sporește eficiența.

RESPONSABILITATEA PROFESIONALĂ aduce în prim plan elementele de exercitare a competențelor urmând proceduri clare în însoțirea clienților către servicii psihologice și medicale urmărind traseul benefic pentru acesta. Ne propunem relaţionarea cu alţi profesionişti din domeniu medical pentru stabilirea de criterii și proceduri, acceptate de comun acord și asumarea sferei de acțiune specifică.

PROFESIONALISMUL ca manifestare în exercitarea competențelor de management a serviciilor psihologice urmărind standarde de calitate, tehnici și intervenții standardizate cu evaluare permanentă în sensul împlinirii obiectivelor. Profesionalismul înseamnă a privi cu o bună capacitate de conștientizare atât la competență cât și la limita specializării.

IDENTITATEA PROFESIONALĂ cuprinde repere ale identitătii psihoterapeutului și psihologului clinician cu o practică profesională, autonomă si responsabilă, ce implică proceduri de management și administrare eficiente. Propunem să privim împreună la  (1) competențele de perfecționare continuă, (2) la ceea ce înseamnă a fi prezent în comunitatea profesională și  (3) la colaborarea cu alți specialiști, (4) competențele  gestionării mai multor specializări în psihologie și/sau mai multor profesii, (5) urmărirea cercetărilor din domeniu și (6) pregătirea continuă pentru devenirea și desăvârșire profesională.

Metode  interdisciplinare ale psihoterapiei integrative și psihologiei clinice în servicii medicale și conexe actului medical: informarea corpului medical despre implicații psihologice și relaționale la diagnosticare și pe întreg parcursul intervențiilor medicale prin dezvoltarea și menținerea bunelor relații cu alți specialiști: ceea ce implică  (1) să aibă un rol activ în cadrul comunităţii profesionale prin elaborare de materiale informaive, broșuri, ghiduri și prin crearea în echipa a procedurilor de lucru noi adaptate situațiilor specifice cu caracteristici unice;  (2) să participe la activități cu alți specialişti (sedințe de lucru, forumuri regionale, simpozioane, conferinţe); (3) să participe efectiv în abordările inter- şi multi-profesionale asupra sănătăţii; (4) să facă schimburi relevante de informaţii; (5) să încurajeze şi să dezvolte un  climat constructiv de lucru ce implică respect reciproc şi cooperare; (6) să identifice resursele şi reţelele ce ar putea fi folosite în beneficiul serviciului, al practicii şi, astfel,  în folosul beneficiarului; etc.

Obiective ale psihoterapeutului integrativ și psihologului clinician includ evaluarea stării psihice prezente și dezvoltare personală și/sau intervenție pentru restructurarea identității personale  cu integrarea caracteristicilor prezente ale sănătății. Astfel primesc însoțire în construirea unui nou stil de viață adaptăt.

Activitatea în echipa interdiciplinară va dezvolta metodologia contractului cadru în serviciile de sănătate publica prin adeziunea la un cadru etic şi la principiile bunei practici terapeutice și conformarea și dezvoltarea continuă a legislaţiei relevante, codurile de practică, ghidurile profesionale, principiile operaţionale interne. Sunt evidente nevoile de concepere şi implementare de politici  şi strategii pentru relaţionarea şi colaborarea cu alte echipe și autorităţi prin elaborarea de proceduri de colaborare, consemnare în documentele medicale, protocoale ce relevă traseul beneficiarului în demersurile sale pentru redobândirea sănătății și calității vieții.

In concluzie punțile între specializări și servicii sunt demne de o abordare matură a timpului prezent și viitorului pentru integrarea resurselor acestora în slujba stării de bine a individului și societății. Toate acestea vor aduce servicii integrate de calitate cu eficiență maximă în condițiile date ale beneficiarului și contextului acestuia.

Sistemul IRPI: Integritate, Responsabilitate, Profesionalism, Identitate

Cuvinte cheie: psihoterapie, psihologie clinica, starea de bine, calitatea vieții, interdisciplinar, echipa pentru sănătate, traseul beneficiarului, politici de sănătate, complianță.

 

 

Participa la dialogul interdisciplinar de la Conferinta Nationala Stres, Anxietate, Depresie (SAD), 3 provocari care necesita o abordare interdisciplinara

8-9 mai 2015, Bucuresti,

 

Parteneri Oficiali ai editiei 2015 – lista in curs de actualizare:

  • Spitalul Clinic de Psihiatrie “Prof. Dr. Al. Obregia” – Partener Principal
  • Spitalul de Psihiatrie “Eftimie Diamandescu” Balaceanca
  • Liga Romana pentru Sanatate Mintala
  • Asociatia de Suicidologie
  • Platforma http://www.depresiv.ro
  • Centrul pentru Inovare in Domeniul Medical Inomedica
  • Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

Noutati ref creditare psihologi la Conferinta Nationala Interdisciplinara Stres, Anxietate, Depresie (S.A.D.) din 8-9 mai Bucuresti!

 

Va anuntam ca psihologii care se vor inscrie la Conferinta Nationala Interdisciplinara “Stres, Anxietate, Depresie (S.A.D.): 3 provocari care necesita o abordare interdisciplinara” desfasurata pe 8 si 9 mai 2015 la hotel Ramada Parc Bucuresti (Bulevardul Poligrafiei nr 3-5) vor beneficia de 5 credite oferite de Colegiul Psihologilor Romania (10 pentru sustinerea unei lucrari), prin intermediul partenerului oficial al Conferintei Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa.

 

Va reamintim ca taxa pentru psihologi&psihoterapeuti este 150 lei, fiind redusa pana pe 25 aprilie! Intre 26 aprilie-7 mai taxa va fi  170 lei, iar la eveniment 190 lei.

Taxa include: diploma CoPsi*, accesul la lucrari in cele 2 zile, mapa de eveniment care contine caietul de rezumate, cina vineri, pauzele de cafea.

*Diploma CoPsi va fi trimisa psihologilor participanti la Conferinta prin curier, intre 20-31 mai. La eveniment se vor emite adeverinte psihologilor pentru a atesta participarea la eveniment. Multumim pentru intelegere.

Daca doriti sa va inscrieti la Conferinta, va rugam sa:

· consultati formularul din attach si urmati pasii necesari inscrierii

· accesati pagina de inscriere de pe siteul evenimentului http://despre-depresie.ro/inscriere/

· taxele pot fi achitate si online, prin intermediul platformei PaginaMedicala.ro!

 

Va asteptam!

 

Contacte:

  • Manager Proiect: Simona Oprea - PR Manager Houston NPA,  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , 0733.076.381.
  • Inscrieri: Madalina Tudorache -  Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , 021-317.09.43; 0725.221.018.
  • Site eveniment: www.despre-depresie.ro
  • Pagina eveniment Facebook: https://www.facebook.com/events/900624376656266/

INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA - Partener Oficial Principal

al Conferintei Nationale Interdisciplinare

“Stres, Anxietate, Depresie (S.A.D.): 3 provocari care necesita o abordare interdisciplinara”

8-9 mai 2015, Bucuresti-Hotel Ramada Parc

Compania de comunicare medicala Houston NPA alaturi de

INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA va invita sa va inscrieti la

Conferinta Nationala Interdisciplinara “Stres, Anxietate, Depresie (S.A.D.): 3 provocari care necesita o abordare interdisciplinara”,

care se va desfasura la Bucuresti, pe 8-9 mai 2015 in Bucuresti.

Obiectivele Conferintei:

Ø Facilitarea dezbaterilor intre specialistii implicati in diagnosticarea, tratarea si monitorizarea pacientilor cu tulburari de sanatate mintala, crescand astfel nivelul de informare si constientizare in randul comunitatii medicale.

Ø Furnizarea informatiilor legate de diagnosticul precoce al celor mai frecvente tulburari de sanatate mintala la nivelul cabinetului medicului de familie.


Program creditat pentru medici, farmacisti, asistenti, psihologi

Manifestarea stiintifica de inalta tinuta presupune o serie de dezbateri si prezentari in plen dedicate cadrelor medicale si profesionistilor in sanatate (vineri 8 mai, orele 14-20 si sambata 9 mai, orele 09-14) sustinute de lectori de elita din mai multe specialitati medicale implicate in diagnosticarea, tratarea si monitorizarea pacientilor cu tulburari de sanatate mintala.

La aceste prelegeri in plen sunt asteptati peste 300 participanti: medici (medicina de familie, psihiatrie si psihiatrie pediatrica in principal, dar si medici din alte specialitati (expertiza medicala a capacitatii de munca, reabilitare medicala, geriatrie si gerontologie, neurologie, boli metabolice, endocrinologie, medicina interna etc), deoarece afectiunile psihice afecteaza foarte des pacientul si din punct de vedere somatic, fiind frecvent asociat bolilor cronice, iar medicii specialisti care ii trateaza pe acesti pacienti trebuie sa cunoasca implicatiile si complicatiile tulburarilor de sanatate mintala si sa colaboreze cu medicul psihiatru; psihologi, psihoterapeuti; farmacisti; asistenti medicali/de farmacie; reprezentanti ai autoritatilor din domeniul sanitar.

Printre temele care vor fi abordate: Cabinetul medicului de familie - primul popas in depistarea tulburarilor de sanatate mintala; Modalitati de colaborare interdisciplinara in vederea insotirii bolnavului in traseul sau catre starea de bine Particularitati ale depresiei si Prezentare studiu de caz; Combaterea stigmei asociate tulburarilor psihice in medicina primara si comunitara; Programe de screening pentru tulburari psihice; Depresia la pacientul varstnic + Prezentare studiu de caz; Sanatatea mintala a copiilor si adolescentilor din Romania; Aderenta la tratament-aspectul cheie in tratamentul tulburarilor de sanatate mintala; Solutii clinice si economice pentru sistemul de sanatate mintala din Romania; Suicidul - problema de sanatate publica; Noutati in terapie; Antidepresivele si interactiunile medicamentoase; Diagnosticul diferential al tulburarilor de sanatate mintala; Tulburarile de sanatate mintala si bolile somatice; Depresie si comorbiditati; Comunicarea cu pacientul depresiv; Programe educationale pentru depresie; Programul National de Sanatate Mintala.

Inscriere

Taxele de participare sunt cuprinse intre 100 lei si 140 lei, pentru psihologi/psihoterapeuti intre 130-170 lei (190 in ziua evenimentului), iar pentru asistenti         si rezidenti intre                 50 si 90 lei, fiind reduse pana pe 25 aprilie.

Taxele includ: accesul la lucrari, kitul de eveniment, creditarea EMC/EFC/CopSi, cina vineri, pauzele de cafea.

Inscrieri: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , 0725.221.018, 021-317.09.43.

In demersul de organizare a acestei conferinte Houston NPA ii invita alaturi pe toti cei interesati sa comunice si sa afle informatii de actualitate despre stres, anxietate si depresie, putand astfel influenta major traseul pacientului si rata de succes a tratamentului, dar si pe cei care, in calitate de lectori, parteneri si sustinatori ai manifestarii, pot deschide cu aceasta ocazie noi cai de dialog si de informare astfel incat impactul acestor tulburari de sanatate mintala asupra pacientului si asupra societatii sa fie cat mai mic.

Despre editia I – 2014:

Pe 23 si 24 mai 2014 Houston NPA a organizat cel mai important simpozion medical interdisciplinar dedicat in exclusivitate depresiei - Conferinta “Impactul sindromului depresiv asupra pacientului si asupra societatii”. Manifestarea a reunit peste 330 participanti, confirmand nevoia de informare a comunitatii medicale asupra subiectului care este unul extrem de complex. Pe agenda evenimentului s-au aflat teme de actualitate, acestea fiind sustinute cu entuziasm de lectori de elita din mai multe specialitati implicate in diagnosticarea, tratarea si monitorizarea pacientilor cu depresie, care au facut posibila inalta tinuta stiintifica si au asigurat originalitatea programului, atat de apreciat de cei care au luat parte la lucrari. Au fost acordate 12 puncte pentru medici si farmacisti, 9 pentru asistenti si 5 pentru psihologi. Programul editiei 2014 poate fi consultat accesand urmatorul link - http://despre-depresie.ro/program/


Contacte:

  • Manager Proiect: Simona Oprea - PR Manager Houston NPA, Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , 0733.076.381.
  • Inscrieri: Madalina Tudorache - Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , 021-317.09.43; 0725.221.018.
  • Site eveniment: www.despre-depresie.ro
  • Pagina eveniment Facebook: https://www.facebook.com/events/900624376656266/

 

Formare in psihoterapie integrativa, 2015, Bucuresti

Publicat în Stiri si evenimente
Scris de  IRPI Admin Marţi, 10 Februarie 2015 19:46

Esti absolvent al facultatilor de psihologie, medicina, asistenta sociala si doresti sa-ti construiesti o cariera profesionala in psihoterapie?

Participa la interviurile de selectie la sediul IRPI si afla ce abordare este compatibila cu tine. Daca ai in identitatea personala caracteristicile integrarii te poti Inscrie la Grupul de Formare in Psihoterapie Integrativa din Bucuresti 2015!

Sediul IRPI Str. Stelea Spatarul, nr.24, sector 3 (Bulevardul Corneliu Coposu - Unirii), Bucuresti

Pentru inscriere si toate detaliile: adresa de mail Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ,

nr. tel. 0743557400 Dr. Psih. Mara Priceputu

Întrucât fiecare tip de personalitate are un mod al său de a fi in contact cu sine si cu lumea, devine importanta autocunoasterea si identificarea abordarii potrivite pentru dezvoltarea profesionala.
Astfel, vei putea construi eficient o identitate profesionala in armonie cu valorile, principiile si metodele de lucru ale abordarii psihoterapeutice potrivite tie!
Formatori:
Dr. Augustin CAMBOSIE 
Psih. Coca Tincuta DUMITRU
Dr. Viorel PASCA
Dr. Mara PRICEPUTU
Psih. Michael RANDOLPH
Dr. Iustin TURCU

GHID PENTRU FORMARE ÎN PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ - 2015

 

I. CE ESTE PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ?

Psihoterapia este intervenţia psihologică realizată ştiinţific şi în spirit umanist (COPSI):

  • în scopul promovării sănătăţii, optimizării, autocunoaşterii şi dezvoltării personale,
  • în scopul modificării factorilor psihologici implicaţi în tulburările psihice, psihosomatice şi în tulburările somatice
  • în situaţii de risc.

Prin psihoterapie se înţelege, conform specificaţiilor Asociaţiei Europene de Psihoterapie (European Association of Psychotherapy - EAP), o disciplină știinţifică de sine stătătoare ce tratează, într-o manieră cuprinzătoare şi planificată, disfuncţii, suferinţe, tulburări de comportament şi boli datorate unor cauze atât psiho-sociale, cât şi psihosomatice.

În aceste cazuri, tratamentul este realizat cu ajutorul unor metode stiinţifice psihoterapeutice şi non-medicale sau non-chimice, în cadrul unei relaţii terapeutice dintre una sau mai multe persoane tratate şi unul sau mai mulţi psihoterapeuţi formaţi într-o manieră generală şi specială. Obiectivele unui astfel de tratament sunt de a ameliora sau elimina simptomele, de a favoriza modificarea tiparelor comportamentale, a atitudinilor şi relaţionărilor perturbate, şi a procesului de maturizare, de dezvoltare şi a stării de bine fizic şi mental a persoanei. Psihoterapia integrativă este o abordare  aplicată de un număr tot mai mare de specialiști în domeniu la nivel european și internațional. Abordarea integrativă promovată de Institutul Român de Psihoterapie Integrativă (IRPI) are la bază teoriile psihanalitice, umaniste și cognitiv-comportamentale. Psihoterapia integrativă este utilizată ca formă de intervenție individuală, de grup (familie sau cuplu) și în grup. Formarea în psihoterapie integrativă include module de dezvoltare personală și formare teoretică cu multiple aplicații practice. Numeroşi psihoterapeuţi în practică aplică elemente din diferite teorii psihoterapeutice şi contruiesc strategia de intervenţie în funcţie de nevoile specifice ale fiecărui client.O idee fundamentală a psihoterapiei integrative constă în faptul că toate formele de terapie sunt eficiente si au adus domeniului resurse bune prin cercetări științifice, teorii, metode, tehnici și proceduri de lucru ce vin în sprijinul dezvoltării umane și tratamentului spre însănătoșire. Psihoterapia integrativă promovează flexibilitatea și integrarea în modul de abordare al problemelor. De asemenea, se bazează pe principii ce conduc la construirea și menţinerea unui standard de excelenţă în serviciile oferite clienților şi în pregătire profesională.

I.1. PRACTICA PSIHOTERAPIEI INTEGRATIVE ÎN ROMÂNIA

În cadrul IRPI este prezentă “Comunitatea Psihoterapeuţilor  Integrativi Practicieni” ce are peste 200 membri cu activităţi profesionale de succes în filialele: Bucureşti, Constanţa, Baia Mare, Satu Mare, Timişoara, Piteşti, Craiova. De asemenea, alţi 100 de membri se formează pentru  practica în psihoterapie şi sunt în diverse stadii, astfel în viitorul apropiat cabinetele lor vor fi deschise pentru comunitate. Cabinetele de psihoterapie integrativă IRPI oferă servicii, conform standardelor de calitate de psihoterapie individuală, psihoterapie de cuplu, psihoterapie de familie, psihoterapie de grup. Serviciile noastre în viziunea integrativă sunt atât în sfera dezvoltării personale cât şi în sfera sănătăţii mintale şi a reechilibrării emoţionale, somatice, cognitive, comportamentale, contextuale şi spirituale. Aplicarea principiului interdisciplinarităţii prin lucrul în echipă cu ceilalţi specialişti-medici, psihologi clinicieni, logopezi etc. a adus un plus de valoare în beneficiile clienţilor.

II. DOREŞTI SĂ DEVII PSIHOTERAPEUT INTEGRATIV?

Aspectele pedagogice importante ale formării în psihoterapie integrativă

  • Perspectiva psihoterapeutică integrativă are o relevanţă substanţială pentru practica şi educaţia în sănătatea mintală.
  • Ne găsim în prezent într-o etapa de maturizare a psihoterapiei ca ştiinţă în care punem accentul pe valoarea ştiinţifică a întregului domeniu şi în mod special pe utilitate pentru sănătatea mintală şi pentru societate. Acest lucru face ca atitudinea psihoterapeuţilor să devină una de colaborare indiferent de abordarea imbrăţişată. Multe dintre programele de formare au o componentă de integrare ceea ce arată puterea de a aduce împreună valoarea lucrurilor.
  • Iniţiativele educaţionale cu planificare sistematică în abordările integrative ale psihoterapiei sunt necesare atât la nivelul formării complementare postuniversitare, cât şi la nivel de formare continuă.
  • Relevanţa perspectivei integrative pentru formarea psihoterapeutică modernă începe cu sfera clinică actuală, în care urmează să practice absolvenţii.
  • Pregătirea specialiştilor impune dezvoltarea  competenţelor astfel încât să-şi dovedească abilităţile de consultanţi şi practicanţi experţi în psihoterapie în domeniul vast al tratamentelor solicitate astăzi în România şi în lume.
  • Perspectiva integrativă poate oferi un fundament pe care specialiştii practicanţi îşi pot dezvolta aptitudinile existente, astfel încât să încorporeze strategii noi pe care să le pună în aplicare de-a lungul carierei.
  • Aceasta abordează sistematic interrelaţiile dintre ceea ce ei ştiu şi fac deja şi noile tehnici care apar după ce finalizează formarea.Astfel, această abordare poate fi de asemenea importantă pentru continuarea dezvoltării profesionale.
  • In cadrul IRPI acordăm importanţă  principiilor integrative în planificarea şi desfăşurarea formării în psihoterapie şi  metodelor prin care această formare poate fi pusă la dispoziţie cât mai eficient.  Viziunea integrativă, eclectismul tehnic şi integrarea teoretică şi asimilativă sunt tot atâtea motive pentru a alege psihoterapia integrativă. Sunt tot atâtea căi pentru o înţelegere deplină a clientului. Sunt tot atâtea instrumente pentru a răspunde terapeutic unor realităti şi unor nevoi atât de diferite şi atât de personale. Psihoterapia este o artă nu pentru că aşa o vedem noi, ci pentru că îţi cere să creezi mereu şi mereu situaţii şi momente terapeutice diferite, în acord cu fiecare suflet cărui te alături. Alegerea psihoterapiei integrative descatuşează şi eliberează profesionistul creator din tine.

Dezvoltă-ţi competenţele în psihoterapie integrativă de a crea strategii de intervenţie în mod autentic, adaptat şi conectat la clientul tău!

Valorile noastre: Integritate

Responsabilitate

Profesionalism

Identitate

III. INSTITUTUL ROMÂN DE PSIHOTERAPIEINTEGRATIVĂ- FURNIZOR DE FORMARE PROFESIONALĂ ACREDITAT

Colegiul Psihologilor din România, conf. Legii 213/27.05.2004,Federația Română de Psihoterapie,      Asociația Europeană de Psihoterapie Integrativă, Centrul National de Formare Profesională a Adulților si Asociația Europeană Interdisciplinară de Terapii pentru Copii și  Tineri


IV. IRPI - FORMARE PROFESIONALĂ ÎN PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ

Formare profesională presupune parcurgerea  în cadrul Institutului Român de Psihoterapie Integrativă a programului de devenire şi învăţare profesională. Programul nostru de formare promovează o atitudine deschisă, flexibilă, conform abordării integrative.

Aspectele organizaţionale IRPI  în care are loc instruirea oferă un cadru propice  de a reflecta asupra principiilor integrative și devenirii psihoterapeutului.


IV.1.
DEZVOLTARE PERSONALĂ ŞI FORMARE  DE  BAZĂ

Durata:  2 ani

Dezvoltare personală de grup şi individuală: 150 ore

Formare de bază: 560 ore

Din tematica programei:

Anul I formare:

  • Introducere în psihoterapie integrativă
  • Dezvoltare personală individuală şi de grup
  • Teorii ale dezvoltării umane
  • Formarea identității personale şi profesionale

Anul II formare:

  • Dezvoltare personală
  • Specificul psihoterapiei integrative indiviuduale
  • Specificul psihoterapiei integrative de grup
  • Specificul psihoterapiei integrative de cuplu şi familie
  • Tehnici şi metode în abordarea dimensiunilor fiinţei umane: contextul de viaţă, cognitiv, comportamental, emoţional, somatic, spiritual, relaţional sine-sine, sine-ceilalţi, sine-lume.
  • Teorii ale sănătaţii mintale, starea de bine din perspectiva psihoterapiei integrative
  • Integrarea în psihoterapie şi strategii de intervenție în psihoterapie  integrativă (planuri de intervenție în probleme de viaţă, dezvoltare personală, crize de indentitate, tulburări psihice, etc.).

 

Finalizarea formării şi începerea practicii profesionale:

Absolvirea formării de bază este atestată prin certificat IRPI. În baza certificatului de absolvire a formării profesionale se obţine dreptul de liberă practică de la Colegiul Psihologilor din Romania (www.copsi.ro) şi certificat de la Federația Română de Psihoterapie (www.psihoterapie.ro) începeţi să practicaţi sub supervizare.


Certificatele sunt recunoscute naţional si internaţional.


üModulele dedicate cunoştinţelor de bază au menirea dezvoltării capacităţii de aplicare a psihoterapiei integrative în mod coerent ce include multiple teorii ale psihoterapiei.Înţelegerea bazei intelectuale a modalităţilor de tratament individuală reprezintă o cerinţă prealabilă pentru eforturile documentate de a integra aceste modalităţi. Dincolo de acest lucru, există o bază teoretică substanţială care ţine strict de integrare.Aceasta începe cu teoria comparativă, care se adresează asemănărilor şi diferenţelor dintre fundamentele intelectuale şi filozofice ale teoriilor alternative. Principiile integrării, scopurile ei şi factorii care ar putea conduce la creşterea eficacităţii sunt indicii care pledează pentru o terapie integrativă. Abordarea integrativă ia în seamă datele empirice existente cu privire la eficacitatea modelelor de tratament unimodal şi integrat.Înţelegerea modului în care modelele conceptuale pe care le utilizează psihoterapeuţii modelează procesarea datelor clinice şi, deci, comportamentul terapeutic al acestora îi poate ajuta să anticipeze multe dintre provocările care apar în cazul tratamentelor integrate.Cunoaşterea specifică a acestor metode poate ghida psihoterapeuţii astfel încât să ofere sistematic tratamente integrate, evitând combinaţiile de intervenţii neplanificate cu care se riscă inconsecvenţa şi care cresc posibilitatea unei interacţiuni negative.


üDezvoltăm competenţe de utilizare a tehnicilor şi aptitudinilor clinice. Împreună cu cunoştinţele legate de multiplele teorii ale psihoterapiei, psihoterapeuţii integrativi au nevoie de o bază de aptitudini multimodale. Aceste aptitudini psihoterapeutice absolut necesare, cum ar fi capacitatea de a stabili şi de a menţine o alianţă terapeutică pozitivă, sunt esenţiale.

Planul de tratament personalizat, posibilitatea încorporării mai multor modalităţi, toate acestea pot fi prezentate elaborat prin capacitatea de a formula dificultăţile pacientului în mai multe linii teoretice.Aptitudinile esenţiale includ capacitatea de luare integrativă a deciziilor în contextul unei ambiguităţi crescute si de a utiliza tehnici clar articulate, care pot fi adoptate şi aplicate direct în situaţiile clinice adecvate.


üAtribuţii şi provocări legate de dezvoltare. Profesia de psihoterapeut presupune, prin natura ei, dezvoltare pe termen lung şi provocări de dezvoltare. Demersul de formare are ca obiectiv  dezvoltarea unei identități profesionale în acord cu identitatea personală ceea ce devine mai provocator decât a urma un model definit de la început.

Sunt modele diferite: „a urma un drum format” sau „a forma un drum de urmat”. Psihoterapia integrativă promovează dezvoltarea unei identitiăti profesionale în spiritul unicității cu utilizarea resurselor proprii. Ne propunem dezvoltarea capacităţii de gestionare eficientă a noului, necunoscutului, a putea fi permanent creator.

Provocările legate de dezvoltare, impuse de integrare, se extind până dincolo de instruire. Perspectiva integrativă oferă atitudini, cunoştinţe şi abilităţi care prezintă o bază raţională pe care terapeuţii bine instruiţi, experimentaţi, pot aborda noi metode de tratament pe care le-ar putea încorpora în practica lor. Perspectiva integrativă pune accent pe utilizarea deschisă a celor mai eficace modalităţi disponibile şi  încurajează pe psihoterapeuţi să fie în permanenţă la curent cu noile tendinţe.

Propunem diferite tipuri de învăţare şi dezvoltare profesională pentru a obţine capacităţile necesare practicării psihoterapiei integrative.Aceste capacităţi includ calităţi legate de atitudine, cunoştinţe teoretice, metateoretice şi empirice, abilităţi psihoterapeutice relaţionale şi tehnice, abilităţi de rezolvare a problemelor, aspecte de identitate profesională şi dezvoltare a rolului.Utilizăm modalități adecvate de îndrumare a studenţilor în scopul îndeplinirii acestor variate obiective educaţionale şi de dezvoltare profesională.

Exemplificăm formate educaţionale şi procese pedagogice concepute în scop catalizator: se stabileşte cadrul de lucru corespunzător pentru lecturi didactice, discuţii interactive, seminarii, cursuri în grupuri mari si mici, şedinţe de intervizare, analize de grup,  interviuri în direct sau înregistrate cu clienţii, studii de caz, jocuri de rol şi teme de lectură.

IV.2. PROGRAM DE SUPERVIZARE

Conţine activităţi de supervizare de grup, supervizare individuală, dezvoltare personală ce însumează 280 ore  repartizate în  module de 2 zile şi şedinţe individuale, în 2 ani calendaristici.    Se trece la treapta de psihoterapeut autonom la 2 ani de practică profesională, 10 studii de caz, minim,  şi minim 300 ore activitate de psihoterapeut.

Supervizarea se încheie cu un modul de evaluare finală şi susţinere a unei dizertaţii, după care  se obţine Certificatul de psihoterapeut integrativ autonom.

Supervizarea este esenţială pentru procesul de devenire a psihoterapeutului. Aceasta poate oferi informaţiile directe, bazate pe studiu de caz, necesare pentru transpunerea teoriei în practică, pentru aplicarea principiilor generale la cazuri particulare, pentru dezvoltarea capacităţilor psihoterapeutice relaţionale esenţiale şi pentru finisarea aptitudinilor clinice specifice.

Modelarea şi învăţarea au loc în cadrul locului de supervizare. Atitudinile supervizorilor, împreună cu orientările teoretice pe care le reprezintă aceştia, constituie cadre formative pentru cei supervizaţi.

În cadrul supervizării se studiază planuri de intervenţie, procesul psihoterapeutic, relaţia terapeutică şi a variabilelor precum cadru, transfer, contratransfer, apărare psihologică, gestionarea afectului, nivelul de activitate, respectarea tehnicii şi luarea deciziei terapeutice, cu suficientă profunzime şi subtilitate astfel încât să se dezvolte în continuare capacitatea terapeutului de a gestiona în mod profesional aceste faţete solicitante ale terapiei. Punem accent pe utilitatea unui cadru conceptual coerent pentru desfăşurarea supervizării.

IV.3. FORMARE CONTINUĂ

Conform normelor naţionale şi internaţionale, de reglementare a psihoterapiei, formarea continuă, începând cu treapta de psihoterapeut în supervizare şi pe întreg parcursul profesional, este de 50 ore/an. Aceasta are ca obiectiv actualizarea la noile norme şi proceduri, contactul cu lumea profesională şi ştiinţifică în vederea dezvoltării unei practici profesioniste. Formarea continuă presupune participarea la workshop-uri, conferinţe etc. Abordarea integrativă oferă cadrul dezvoltării modelului de învăţare pe termen lung, în care deschiderea către noi idei sau informaţii, adoptarea unor noi tehnici şi dezvoltarea profesională continuă pot interveni într-un cadru coerent şi adaptabil.


V.           CRITERII DE ADMITERE ÎN PROGRAMUL DE FORMARE ÎN PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ

Candidaţii trebuie să:

ü fi obţinut o diplomă de absolvirea a studiilor universitare în psihologie, psihosociologie, sociopsihologie, psihopedagogie specială, filosifie, asistenţă socială, pedagogie, medicină. Absolvenţii altor domenii decât psihologia sau asimilate  pot parcurge programul de formare  cu  obligaţia de a urma până la finalul formării şi un pachet de discipline care sa le ofere cunoştinţele de bază în psihologie, precum: diagnostic şi evaluare clinică, psihologie clinică şi/sau medicală, consiliere şi psihoterapie, psihiatrie şi/sau psihopatologie, psihologia sănătăţii şi/sau psihosomatica, psihologia dezvoltării;

ü susţină un interviu cu coordonatorul de program.

Procedura de admitere:

Interviul

Interviul este metoda de selecţie şi clarificare şi va fi realizat de către coordonatorul de program.

Criteriile urmărite în interviu de coordonator sunt: cunoașterea și siguranța de sine, experiența de viață, valori morale si sociale, devotament și dezvoltare personală, pregătirea și potențialul academic.

Criterii urmărite de candidat: Se va analiza programul de formare și cadrul practicii in psihoterapie si se vor clarifica toate intrebarile. Acest demers va conduce la luarea unei decizii în ce privește abordarea psihoterapeutica potrivită pentru candidat.

Candidaţii vor  face dovada:

- abilităţii generale de auto-reflecţie

- abilităţii generale de a interacţiona cu ceilalţi

- abilităţii generale de a răspunde şi oferi feed-back

- capacităţii de empatie

- standardului moral corespunzător, conform direcţiilor date de majoritatea oamenilor

Dosarul de înscriere se depune la sediul IRPI  după interviul de admitere şi conţine:

- curriculum vitae

- Copie act identitate (B.I./C.I.)

- Copie diplomă licenţă/ adeverinţă absolvire facultate

VI.         ECHIPA DEPARTAMENTULUI  DE FORMARE

Punem la dispoziţie  un mediu educaţional cu capacitatea de promovare a instruirii documentate dintr-o perspectivă integrativă, o echipă de formatori, supervizori si psihoterapeuți care să predea şi să supervizeze principiile, teoria şi abilităţile specifice eficient într-o gamă largă de intervenţii.

 

Vă aşteptăm şi vă urăm succes!

Echipa I.R.P.I.


Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

© Copyright 2012.

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

IRPI este o organizaţie profesională, non-guvernamentală care activează în domeniul psihologiei şi psihoterapiei integrative, acreditată de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie Integrativă.

Site administrat de www.websystem.ro