INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA

Selectie rapida

IRPI Admin

IRPI Admin

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

Website URL: E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Mariana Ionica

Miercuri, 27 Noiembrie 2013 00:45

Despre mine, si despre cabinetul meu:

MARIANA IONICA

 

Psiholog, psihoterapeut autonom in psihoterapie integrativă, atestat de Colegiul Psihologilor din România. Psiholog clinician in supervizare  

Educație si formare

  • Formare in Psihoterapie Integrativa, in cadrul Institutului Roman de Psihoterapie Integrativa
  • Master Psihologie clinică, hipnoză şi intervenţii terapeutice de scurtă durată
  • Formare in psihoterapie sistemica de Cuplu, Familie si Copil
  • Facultatea de Psihologie, Universitatea Titu Maiorescu
  • Facultatea Aeronave, Institutul Politehnic București

Experientă si participări

  • Psiholog, psihoterapeut in psihoterapie integrativă, atestat de Colegiul Psihologilor din România.
  • Psiholog clinician in supervizare
  • Strategii in psihoterapie integrativa pentru copii si adolescenti: Observatia cea mai memorabilia
  • Strategii in psihoterapie integrativa pentru copii si adolescenti: psihosexualitate infantile
  • Actualitati terapeutice in tratamentul depresiei
  • Applied Theory in Integrative Psychotherapy
  • Curs AT101 –Analiza Tranzactionala
  • Participare în cadrul Conferinţei Internaţionale de Psihoterapie Integrativă “Cine suntem noi astăzi?
  • Integritate şi autenticitate în psihoterapia zilelor noastre”
  • Hipnoza si NLP, – Sistem Psi
  • “Scenariul si contrascenariul” – Sistem Psi
  • Curs “Strategii de intervenție cognitiv-comportamentală pentru copii cu autism și alte dizabilitați”
  • Psihosomatica energetica
  • Formator acreditat CNFPA

Sau, altfel:  sunt femeie, fiica, sora, matusa ( am doua nepotele superbe), cumnata, prietena, un om sensibil si….. terapeut. Imi place sa citesc, sa experimentez “diverse” , imi plac calatoriile, fac sport si sunt indragostita de fotografie.  Imi plac si marea si muntele- in egala masura, si tot in egala masura anotimpurile, si imi place sa ma joc ( cand am timp si am si cu cine) A fi psihoterapeut nu este o profesie, ci un mod de a fi, un mare dar pe care l-am primit din partea vietii, si pe care ma straduiesc sa il merit.  Cred in Dumnezeu si in oameni, si ii iubesc deopotriva, si pe oameni si pe Dumnezeu. Si pentru ca toate acestea “trebuiau sa poarte un nume”, le spun……….om obisnuit si atat, care doar incearca sa traiasca frumos si cu sens .  

 

Cabinetul meu, constand intr-o camera pentru terapie individuala si o alta camera mai mare, pentru grupuri, este situat la urmatoarea adresa :      
          Str. Octavian Goga Nr.4, Sector 4 Bucuresti.

 

Mai multe detalii despre activitatea mea puteti afla de pe site-ul :  http://www.clinicadepsihoterapie.com/


Pavel Grigore

Miercuri, 27 Noiembrie 2013 00:31

Pavel Grigore

     Te felicit pentru alegerea formării integrative în psihoterapie. Pentru mine a fost o alegere care s-a dovedit a fi foarte bună înca din primul an al formării de bază.
     Deşi aceasta formare îşi propune standarde înalte, o parte din responsabilitatea de a fi un bun terapeut îţi apartine. Pe lângă alte aspecte, aceasta presupune să te angajezi conştient într-un proces de dezvoltare personală continuă.
     Un ajutor important în această direcţie este dat de implicarea într-un proces terapeutic individual. Pentru a întelege dacă te pot ajuta în acest sens, voi descrie sintetic stilul meu şi câteva din preferinţele mele terapeutice.
     Pentru mine psihoterapia este o aventură pe un teritoriu a cărui repere sunt mereu noi şi în acelaşi timp binecunoscute. Prospeţimea întalnirii cu clientul, intimitatea relaţiei, umanitatea care nu poate fi epuizată mă provoacă continuu. În psihologie am ajuns după un tur făcut prin filosofie, iar acest fapt mi-a marcat într-o anumită măsură stilul meu de lucru. Astfel că sunt atent la logica raporturilor dintre idei şi comportamente, la deconstrucţia subiectivităţii şi la analiza conceptelor folosite. Modalitatea mea de lucru este una provocativă şi autentică. În acest cadru urmăresc mereu să-mi ajut clienţii să se întâlnească cu momentul prezent şi cu ceea ce tinde să iasă la suprafaţă în legatură cu trecutul. În acest sens pot spune că am o abordare de tip mai degraba psihodinamic, focalizată pe conflictele intrapsihice. Dar sunt interesat şi de logica sistemică a relaţiilor interpersonale şi de conştientizarea şi restructurarea modalităţilor de comunicare atât cu sine însuşi cât şi cu ceilalţi. Şi nu în ultimul rând împachetez totul într-o formă metaforică si uşor colorată hipnoterapeutic.
     Deşi iniţial am început să lucrez într-un cadru terapeutic de scurtă durată, am realizat că fiecare client are nevoie de un timp al lui în terapie care este mai important decât atingerea rapidă a obiectivelor propuse.
     Astfel că în momentul acesta lucrez într-un cadru de lunga durată.
    Câteva dintre modelele mele terapeutice într-o ordine aleatorie sunt: I. Yalom, V. Satir, T. Szasz, O. F.Kernberg, V. Frankl, G. Bateson, C. Whitaker, R. Bandler, J. Lacan, M.H. Erickson...
     Am ţinut câteva conferinţe pe teme diferite: psihologia imaginii, prostituţie, adolescenţa şi implicaţiile emoţionale şi responsabilitatea legată de viaţa sexuală într-un proiect Durex, şi câteva grupuri de dezvoltare personală. Pentru mai multe detalii legate de evenimentele pe care le-am organizat dar şi pentru o impresie generală te invit să consulţi pagina mea de facebook: transformind.ro şi/sau site-ul: www.transformind.ro.
     Îţi urez inspiraţie în luarea deciziei şi să ajungi cât mai repede să îţi formezi stilul tău personal de terapeut pentru a-ţi eficientiza dezvoltarea profesională.
Pavel Grigore
psiholog psihoterapeut autonom
cod: 10508
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
0721 156 096

Simona Ligia Tutunaru

Miercuri, 27 Noiembrie 2013 00:22


Simona Ligia Tutunaru

"Cea mai bună zi din viața ta este aceea în care decizi că viața ta îți aparține ție. Fără scuze și pretexte. Fără cineva pe care să te poți sprijini, baza sau pe care să-l poți acuza. Darul este al tău - este o uimitoare călătorie - și numai tu ești responsabil pentru ceea ce trăiești. Aceasta este ziua în care viața începe cu adevărat."

Bob Moawad

Mobil: 0722 12 00 02
Email: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Web site: www.psihoalternative.ro

Pe scurt, despre mine:

  • Psihoterapeut format în cadrul Institutului Român de Psihoterapie Integrativă
  • Psiholog clinician atestat de Colegiul Psihologilor din România
  • Practică privată în cadrul ”Cabinetului individual de psihologie Simona Ligia Tutunaru”
  • Trainer certificat de CNCFPA
  • Membră a Colegiul Psihologilor din România (cod personal: 09936)
  • Membră a Federației Române de Psihoterapie
  • Membră a Institutului Român de Psihoterapie Integrativă
  • Licențiată în Psihologie, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea București
  • Licențiată în Filologie, Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (germană-engleză), Universitatea București
  • Master în ”Psihologie clinică și consiliere psihologică”, Universitatea Hyperion
  • Master în ”Comunicare și Relații Publice”, SNSPA
  • Participări la numeroase cursuri, workshop-uri, conferințe și congrese atât în țară cât și în Franța, Anglia, Polonia
  • Analiză personală (psihanaliză didactică) cu prof. univ. dr. Vasile Dem. Zamfirescu.

 

Ce servicii ofer?
Psihoterapie individuală, de cuplu şi de familie; consiliere psihologică; optimizare și dezvoltare personală individuală şi de grup; psihoterapie de grup; evaluare și testare psihologică.

 

Cum vei ști dacă putem lucra împreună?
Dacă vei veni la o primă ședință pentru a ne cunoaște. Vei putea constata dacă te simți ascultat(ă), înțele(a)s(ă) și acceptat(ă) și dacă te poți exprima liber și deschis - toate acestea ca indicii ale faptului că vom putea construi o relație terapeutică în care tu să te simți în siguranță și care să faciliteze procesul tău de autocunoaştere/ consiliere/psihoterapie.  Acest proces este unul gradual pe parcursul căruia vei putea vorbi despre tine – despre limite, disconfort, dureri ascunse și motive de tristețe și suferință, dar și despre resurse și prilejuri de bucurie, creștere și dezvoltare. Te pot însoți și îți pot oferi ajutor specializat în acest demers fie că te confrunți cu dificultăți de ordin emoțional și psihologic, fie că doar îți propui să te cunoști mai bine și să îți cultivi părțile valoroase.


RUȘINEA LA ROMÂNI

Publicat în Stiri si evenimente
Marţi, 05 Noiembrie 2013 22:19

rusinea la romani

RUȘINEA LA ROMÂNI

Moderatori: Psih. Dr. Mara Priceputu, psih. Andrei Hosciuc, psih. Sabina Strugariu

EDITURA TREI ȘI LIBRĂRIA CĂRTUREȘTI

6 NOIEMBRIE 2013, ora 18:00

 

Titul cărții lui Borys Cyrulnik „Mai bine mor decât să spun! Rușinea”, publicată de Editura Trei în 2012, surprinde foarte bine încărcătura copleșitoare pe care o aduce rușinea. Toată lumea o simte, însă prea puțină lume vorbește despre ea. În cadrul Săptămânii Psi ne propunem ca, împreună, să creeăm un spațiu în care să dezbrăcăm emoția rușinii de tabuu. Vom explora partea văzută și nevăzută a rușinii, atât la nivel individual, cât și la nivel relațional și social și vom vorbi despre originea, evoluția și mecanismele pe care le declanșează rușinea cu iluzia de a ne proteja Sinele, blocându-ne, de fapt, resursele de a fi cine suntem și capacitatea de a ne împlini potențialul.

 

Rușinea este o emoție universală, însă capătă valențele culturii în care se dezvoltă, astfel „nu doar că trebuie să asculţi de părintele tău, dar trebuie să te ridici la imaginea pe care el o zugrăvește despre tine, pentru vecini.” devine reperul în jurul căruia, cei mai mulți dintre noi, suntem învățați să ne construim identitatea.

 

Cum apare rușinea?

Cum și când se dezvoltă emoția rușinii?

Când vorbim despre funcționalitate și disfuncționalitate?

Cum să îți regăsești libertatea și demnitatea, fără să cazi în capcana lipsei de rușine, care este, totodată indiferența față de ceilalți?

Există antidot împotriva rușinii?

           

Vă așteptăm miercuri, 6 noiembrie, să deslușim împreună misterele rușinii și să descoperim modalități constructive pe care să le folosim în confruntarea noastră de zi cu zi cu rușinea.

 

„Emoția împărtășită domolește suferința celui rănit, dar îi antrenează pe cei pe care acesta îi iubește în abisul durerii. E vorba despre o legătură, nu-i așa? Cu ce drept îi atragem pe cei apropiați în nenorocirea noastră? Și atunci alegem să păstrăm tăcerea, ceea ce tulbură relația cu ei și așterne o umbră între noi. „Rușinii care mă determină să tac i se adaugă, dacă voi vorbi, vinovăția de a vă atrage în nefericirea ce m-a cuprins.” Boris Cyrulnik – „Mai bine mor decât să spun! Rușinea”

 

echipa

ECHIPA DEPARTAMENTULUI  DE FORMARE

Punem la dispoziţie  un mediu educaţional cu capacitatea de promovare a instruirii documentate dintr-o perspectivă integrativă, o echipă de formatori, supervizori si psihoterapeuti care să predea şi să supervizeze principiile, teoria şi abilităţile specifice eficient într-o gamă largă de interventii.

Formatori :

Dr. Augustin CAMBOSIE  

Psih. Coca Tincuta DUMITRU

Dr. Viorel PASCA

Dr. Mara PRICEPUTU

Psih. Michael RANDOLPH

Dr. Iustin TURCU

Echipa de Psihoterapeuti Integrativi pentru dezvoltarea personala ca parte a procesului de formare:


Vă aşteptăm şi vă urăm succes!

Echipa I.R.P.I.

admitere

Criterii de admitere în programul de formare în psihoterapie integrativă

Candidaţii trebuie să:

- fi obţinut o diplomă de absolvirea a studiilor universitare în psihologie, psihosociologie, sociopsihologie, psihopedagogie specială, filosifie, asistenţă socială, pedagogie, medicină. Absolvenţii altor domenii decât psihologia sau asimilate pot parcurge programul de formare cu obligaţia de a urma până la finalul formării şi un pachet de discipline care sa le ofere cunoştinţele de bază în psihologie, precum: diagnostic şi evaluare clinică, psihologie clinică şi/sau medicală, consiliere şi psihoterapie, psihiatrie şi/sau psihopatologie, psihologia sănătăţii şi/sau psihosomatica, psihologia dezvoltării. link

- să susţină un interviu cu coordonatorul de program

Procedura de admitere:


Interviul

Interviul este metoda de selecţie şi clarificare şi va fi realizat de către coordonatorul de program.

Criteriile urmărite în interviu de coordonator sunt: cunoasterea si siguranta de sine, experienta de viata, valori morale si sociale, devotament si dezvoltare personala, pregatirea si potentialul academic.

Criterii urmarite de candidat: Se va analiza programul de formare si cadrul practicii in psihoterapie si se vor clarifica toate intrebarile. Acest demers va conduce la luarea unei decizii in ce priveste abordarea psihoterapeutica potrivita pentru candidat.

Candidaţii vor face dovada:

- abilităţii generale de auto-reflecţie

- abilităţii generale de a interacţiona cu ceilalţi

- abilităţii generale de a răspunde şi oferi feed-back

- capacităţii de empatie

- standardului moral corespunzator, conform direcţiilor date de majoritatea oamenilor

Programare la interviu se face telefonic la 0743557400, Psih. Dr. Mara Priceputu sau pe mail la Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

formare

IRPI - FORMAREA PROFESIONALĂ ÎN PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ

Presupune parcurgerea în cadrul Institutului Roman de Psihoterapie Integrativa a programului de devenire şi învăţare profesională. Programul nostru de formare promovează o atitudine deschisă, flexibilă, conform abordării

Aspectele organizaţionale IRPI în care are loc instruirea oferă un cadru propice de a reflecta asupra principiilor integrative


1. Dezvoltare personala si formare  de  bază

Durata: 2 ani

Dezvoltare personala individuala: 16 ore

Dezvoltare personala de grup: 120 ore

Formare de baza: 520 ore

Din tematica programei:

Anul I formare:

Introducere in psihoterapie integrativa

Dezvoltare personala individuala si de grup

Teorii ale dezvoltarii umane

Formarea identitatii personale si profesionale

Anul II formare:

Dezvoltare personala

Specificul psihoterapiei integrative indiviuduale

Specificul psihoterapiei integrative de grup

Specificul psihoterapiei integrative de cuplu si familie

Tehnici si metode in abordarea dimensiunilor fiintei umane: contextual de viata, cognitive, comportamental, emotional, somatic, spiritual, relational sine-sine, sine-ceilalti, sine-lume.

Teorii ale sanatatii mintale, starea de bine din perspectiva psihoterapiei integrative

Integrarea in psihoterapie si strategii de interventie in psihoterapie  integrative (planuri de interventie in problem de viata, dezvoltare personala, crize de indentitate, tulburari psihice, etc.).

Bibliografie: Link

Definire si caracteristici ale psihoterapiei integrative:

Finalizarea formarii si inceperea practicii profesionale

Absolvirea formarii de baza este atestata prin certificat IRPI

In baza certificatului de absolvire a formarii profesionale se obtine dreptul de libera practica de la Colegiul Psihologilor din Romania www.copsi.ro si certificat de la Federatia Romana de Psihoterapie www.psihoterapie.ro incepeti sa practicati sub supervizare. Certificatele sunt recunoscute national si international.

  • Modulele dedicate cunoştinţelor de bază au menirea dezvoltării capacităţii de aplicare a psihoterapiei integrative în mod coerent ce include multiple teorii ale psihoterapiei. Înţelegerea bazei intelectuale a modalităţilor de tratament individuală reprezintă o cerinţă prealabilă pentru eforturile documentate de a integra aceste modalităţi. Dincolo de acest lucru, există o bază teoretică substanţială care ţine strict de integrare. Aceasta începe cu teoria comparativă, care se adresează asemănărilor şi diferenţelor dintre fundamentele intelectuale şi filozofice ale teoriilor alternative. Principiile integrării, scopurile ei şi factorii care ar putea conduce la creşterea eficacităţii sunt indici care pledează pentru o terapie integrativa. Abordarea integrativă ia în seamă datele empirice existente cu privire la eficacitatea modelelor de tratament unimodal şi integrat. Înţelegerea modului în care modelele conceptuale pe care le utilizează psihoterapeuţii modelează procesarea datelor clinice şi, deci, comportamentul terapeutic al acestora îi poate ajuta să anticipeze multe dintre provocările care apar în cazul tratamentelor integrate.

Cunoaşterea specifică a acestor metode poate ghida psihoterapeuţii astfel încât să ofere sistematic tratamente integrate, evitând combinaţiile de intervenţii neplanificate cu care se riscă inconsecvenţa şi care cresc posibilitatea unei interacţiuni negative.

  • Dezvoltăm competenţe de utilizare a tehnicilor şi aptitudinilor clinice. Împreună cu cunoştinţele legate de multiplele teorii ale psihoterapiei, psihoterapeuţii integrativi au nevoie de o bază de aptitudini multimodale. Aceste aptitudini psihoterapeutice absolut necesare, cum ar fi capacitatea de a stabili şi de a menţine o alianţă terapeutică pozitivă, sunt esenţiale.

Planul de tratament personalizat, posibilitatea încorporării mai multor modalităţi, toate acestea pot fi prezentate elaborat prin capacitatea de a formula dificultăţile pacientului în mai multe linii teoretice. Aptitudinile esenţiale includ capacitatea de luare integrativă a deciziilor în contextul unei ambiguităţi crescute si de a utiliza tehnici clar articulate, care pot fi adoptate şi aplicate direct în situaţiile clinice adecvate.

  • Atribuţii şi provocări legate de dezvoltare. Profesia de psihoterapeut presupune, prin natura ei, dezvoltare pe termen lung sş provocări de dezvoltare.

Demersul de formare are ca obiectiv dezvoltarea unei identităti profesionale în acord cu identitatea personală ceea ce devine mai provocator decât a urma un model definit de la început.

Sunt modele diferite: „a urma un drum format” sau „a forma un drum de urmat”. Psihoterapia integrativă promovează dezvoltarea unei identitiăti profesionale în spiritul unicitătii cu utilizarea resurselor proprii.

Ne propunem dezvoltarea capacităţii de gestionare eficientă a noului, necunoscutului, a putea fi permanent creator.

Provocările legate de dezvoltare, impuse de integrare, se extind până dincolo de instruire. Perspectiva integrativă oferă atitudini, cunoştinţe şi abilităţi care prezintă o bază raţională pe care terapeuţii bine instruiţi, experimentaţi pot aborda noi metode de tratament pe care le-ar putea încorpora în practica lor. Perspectiva integrativă pune accent pe utilizarea deschisă a celor mai eficace modalităţi disponibile şi încurajează pe psihoterapeuţi să fie în permanenţă la curent cu noile tendinţe.

Propunem diferite tipuri de învăţare şi dezvoltare profesională pentru a obţine capacităţile necesare pentru a practica psihoterapia integrativă. Aceste capacităţi includ calităţi legate de atitudine, cunoştinţe teoretice, metateoretice şi empirice, abilităţi psihoterapeutice relaţionale şi tehnice, abilităţi de rezolvare a problemelor, aspecte de identitate profesională şi dezvoltare a rolului. Utiliazam modalitati adecvate de îndrumare a studenţilor în scopul îndeplinirii acestor variate obiective educaţionale şi de dezvoltare profesională.

Exemplificăm formate educaţionale şi procese pedagogice concepute în scop catalizator:

se stabileşte cadrul de lucru corespunzător pentru lecturi didactice, discuţii interactive, seminarii, cursuri în grupuri mari si mici, şedinţe de intervizare, analize de grup, interviuri în direct sau înregistrate cu clienţii, studii de caz, jocuri de rol şi teme de lectură.


2. SUPERVIZARE PROFESIONALA (anul III si anul IV):

Program de supervizare:

Contine activitati de supervizare de grup, supervizare individuală, dezvoltare personală ce însumează 280 ore  repartizate în 16 module (de 2 zile) şi şedinţe individuale, in 2 ani calendaristici. Se face dovada a 2 ani de practica profesionala si minim 300 ore activitate de psihoterapeut.

Supervizarea se încheie cu un modul de evaluare finală şi susţinere a unei dizertaţii, după care se obţine Certificatul de psihoterapeut integrativ autonom.

Supervizarea este esenţială pentru procesul de devenire a psihoterapeutului.

Aceasta poate oferi informaţiile directe, bazate pe studiu de caz, necesare pentru transpunerea teoriei în practică, pentru aplicarea principiilor generale la cazuri particulare, pentru dezvoltarea capacităţilor psihoterapeutice relaţionale esenţiale şi pentru finisarea aptitudinilor clinice specifice.

Modelarea şi învăţarea au loc în cadrul locaţiei de supervizare. Atitudinile supervizorilor, împreună cu orientările teoretice pe care le reprezintă aceştia, constituie cadre formative pentru cei supervizaţi.

Aici se studiaza planuri de interventie, procesul psihoterapeutic, relaţia terapeutica şi a variabilelor precum cadru, transfer, contratransfer, apărare psihologică, gestionarea afectului, nivelul de activitate, respectarea tehnicii şi luarea deciziei terapeutice, cu suficientă profunzime şi subtilitate astfel încât să se dezvolte în continuare capacitatea terapeutului de a gestiona în mod profesional aceste faţete solicitante ale terapiei.

Punem accent pe utilitatea unui cadru conceptual coerent pentru desfăşurarea supervizării.

3. FORMARE CONTINUA

Conform normelor naţionale şi internaţionale, de reglementare a psihoterapiei, formarea continua incepand cu treapta de psihoterapeut in supervizare si pe intreg parcursul profesional este de 50 ore / an. Aceasta are ca obiectiv actualizarea la noile norme şi proceduri, contactul cu lumea profesională şi ştiinţifică în vederea dezvoltării unei practici profesioniste. Formarea continua presupune participarea la workshop-uri, conferinţe, etc.

Abordarea integrativa ofera cadrul dezvoltarii modelului de învăţare pe termen lung, în care deschiderea către noi idei sau informaţii, adoptarea unor noi tehnici şi dezvoltarea profesională continuă pot interveni într-un cadru coerent şi adaptabil.

irpi

INSTITUTUL ROMAN DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA

FURNIZOR DE FORMARE PROFESIONALA ACREDITAT

org

Colegiul Psihologilor din România, conf. Legii 213/27.05.2004, www.copsi.ro
Federația Română de Psihoterapie, www.psihoterapie.ro
Asociația Europeană de Psihoterapie Integrativă, www.europeanintegrativepsychotherapy.com
Centrul National de Formare Profesionala a Adultilor, www.anc.edu.ro
Asociatia Europeana Interdisciplinara de Terapii pentru Copii si Tineri  http://www.eiatcyp.eu/

 

vrei

DOREŞTI SA DEVII PSIHOTERAPEUT INTEGRATIV?

Aspectele pedagogice importante ale formării în psihoterapie integrativa

  • Perspectiva psihoterapeutică integrativă are o relevanţă substanţială pentru practica şi educaţia în sănătatea mintală .
  • Ne găsim în prezent într-o etapa de maturizare a psihoterapiei ca ştiinţă în care punem accentul pe valoarea ştiinţifică a întregului domeniu şi în mod special pe utilitate pentru sănătatea mintală şi pentru societate. Acest lucru face ca atitudinea psihoterapeuţilor să devină una de colaborare indiferent de abordarea imbrăţişată. Multe dintre programele de formare au o componentă de integrare ceea ce arată puterea de a aduce împreună valoarea lucrurilor.
  • Iniţiativele educaţionale cu planificare sistematică în abordările integrative ale psihoterapiei sunt necesare atât la nivelul formarii complementare postuniversitare, cât şi la nivel de formare continuă.
  • Relevanţa perspectivei integrative pentru formarea psihoterapeutică modernă începe cu sfera clinică actuală, în care urmează să practice absolvenţii.
  • Pregătirea specialiştilor impune dezvoltarea competenţelor astfel încât să-şi dovedească abilităţile de consultanţi şi practicanţi experţi în psihoterapie în domeniul vast al tratamentelor solicitate astăzi în România şi în lume.
  • Perspectiva integrativă poate oferi un fundament pe care specialiştii practicanţi îşi pot dezvolta aptitudinile existente, astfel încât să încorporeze strategii noi pe care să le pună în aplicare de-a lungul carierei.
  • Aceasta abordează sistematic interrelaţiile dintre ceea ce ei ştiu şi fac deja şi noile tehnici care apar după ce finalizează formarea. Astfel, această abordare poate fi de asemenea importantă pentru continuarea dezvoltării profesionale.
  • In cadrul IRPI acordam importanţa principiilor integrative în planificarea şi desfăşurarea formării în psihoterapie, cât şi metodelor prin care această formare poate fi pusă la dispoziţie cât mai eficient.

Viziunea integrativă, eclectismul tehnic şi integrarea teoretică şi asimilativă sunt tot atâtea motive pentru a alege psihoterapia integrativă. Sunt tot atâtea căi pentru o inţelegere deplină a clientului. Sunt tot atâtea instrumente pentru a răspunde terapeutic unor realităti şi unor nevoi atât de diferite şi atât de personale. Psihoterapia este o artă nu pentru că aşa o vedem noi, ci pentru că îţi cere, să creezi mereu şi mereu situaţii şi momente terapeutice diferite, în acord cu fiecare suflet cărui te alături. Alegerea psihoterapiei integrative descatuşează şi eliberează profesionistul creator din tine. Dezvoltă-ţi competenţele în psihoterapie integrativă de a creea strategii de intervenţie  autentic, adaptat şi conectat la clientul tău.


Valorile noastre: Integritate, Responsabilitate, Profesionalism, Identitate.

 

 

 

CE ESTE PSIHOTERAPIA?

 

Psihoterapia este intervenţia psihologică realizată ştiinţific şi în spirit umanist (COPSI):

  • în scopul promovării sănătăţii, optimizării, autocunoaşterii şi dezvoltării personale,
  • în scopul modificării factorilor psihologici implicaţi în tulburările psihice, psihosomatice şi în tulburările somatice
  • în situaţii de risc.

 

Prin psihoterapie se înţelege, conform specificaţiilor Asociaţiei Europene de Psihoterapie (European Association of Psychotherapy - EAP), o disciplină stiinţifică de sine stătătoare ce tratează, într-o manieră cuprinzătoare şi planificată, disfuncţii, suferinţe, tulburări de comportament şi boli datorate unor cauze atât psiho-sociale, cât şi psihosomatice.

În aceste cazuri, tratamentul este realizat cu ajutorul unor metode stiinţifice psihoterapeutice şi non-medicale sau non-chimice, în cadrul unei relaţii terapeutice dintre una sau mai multe persoane tratate şi unul sau mai mulţi psihoterapeuţi formaţi într-o manieră generală şi specială. Obiectivele unui astfel de tratament sunt de a ameliora sau elimina simptomele, de a favoriza modificarea tiparelor comportamentale, a atitudinilor şi relaţionărilor perturbate, şi a procesului de maturizare, de dezvoltare şi a stării de bine fizic şi mental a persoanei.

 

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

© Copyright 2012.

Institutul Roman de Psihoterapie Integrativa

IRPI este o organizaţie profesională, non-guvernamentală care activează în domeniul psihologiei şi psihoterapiei integrative, acreditată de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie Integrativă.

Site administrat de www.websystem.ro